tisdag 19 juli 2011

till baby

Hittade en beskrivning på virkade babyconverse hos Crochetra och ville genast göra ett par till en god väns dotter. Virkade dem i rött och broderade dotterns begynnelsebokstav på. Dock var de alldelens för små när de skulle få dem så nu ligger de och väntar på att min bebis i magen skall komma ut.

Jobbar som personlig assistent och för ett år sedan köpte mamman i familjen en filt från danska zebra som jag tyckte var så fin. Dock skulle jag aldrig lägga de över 1000 kr hon gav för en babyfilt som skall handtvättas. Så jag blev själaglad när jag hittade en beskrivning hos IA så nu har jag börjat på att virka en filt till kommande bebis tyvärr går det väldigt sakta, sedan skall alla delar dessutom fästas ihop. Men jag hoppas jag tar mig igenom projektet och jag tror den kommer bli kanon när den är klar. Virkas i ett tilde garn som kan tvättas i 40 grader, vilket jag tycker kan behövas när den skall användas till bebis.
Dock gjorde jag fel från början när jag virkade och gjorde avslutande varvet i vitt med stolpar istället för fasta maskor som i beskrivningen. Men tyckte att det blev så pass snyggt att jag fortsatt med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar