tisdag 10 april 2012

Munkjacka

Har länge letat efter en i längre modell med riktigt hög krage istället för huva, då jag inte hittat fick jag helt enkelt sy en själv.

För ett par veckor sedan köpte jag tyg av Lilofant bl.a Fiskar mönstrad college. Tog mönstret från heldressen jag sydde mig för ett tag sedan kapade bort benen och kapade huvan så jag fick min höga krage. Så vid tillfälle i påsk gick jag och barnen ut i lillahuset. Sonen pyssla, dottern sov och jag sydde. Sömnaden flöt på utan problem (förutom att det blev miss i mönsterpassningen fram) Dragkedjan är recyklad från en gammal munkjacka som bl.a blivit overall till sonens docka.

Är väldigt nöjd med passformen och den är superskön på, får se om jag stör mig för mycket att mönsterpassningen inte stämmer och jag helt enkelt sprättar bort halva blixtlåset och ser om jag kan få till det bättre.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar