söndag 15 april 2012

Gå bort present


Var bortbjudna på middag igår. Kom på att vi ville ha en "gå bort present" Då jag sett i flera bloggar (ingen nämd ingen glömd) om Cookies på burk så gjorde jag en sådan. Använde mitt recept på dubbel chokolat chip cookies, men halverade för att det skulle få plats i burken. Hade ingen "vanlig" choklad hemma så det blev till att skära ner vit och mörk toblerone, därför blev det ju "trippel chokolat cookies" istället. Klippte ut en blomma från ett tyg jag haft ett tag ( fått av svärmor) och limmade på locket, letade fram ett fint silvrigt gummiband att knyta om, och skrev för hand ner receptet på en etikett köpt inför jul för typ 2-3 år sedan.
Mottagaren blev glad. Hoppas att de skall gilla kakorna när de bakas. Detta är nått jag kommer göra och ge bort fler ggr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar