söndag 31 januari 2010

Pingvin


En kompis dotter älskar Pingu så jag ville fixa en pingvin som ingen annan har. Hittad efter mycket möda ett mönster på nätet på engelska. Började virka, såg inte vad jag gjorde i det svarta garnet och köpte då denna. Virkade på men förstod inte mönstret riktigt och avslutade den på frihand, Alla detaljer som inte är svarta och "vingarna" är gjorde på frihand. Han fick otroligt stora fötter men det blev bara charmigt. Det som inte riktigt syns på bilden är att det är virkat med ljusgult runt det vita på magen precis som Pingu har. han är från topp till tå ca 30 cm hög. Julen är ju sedan länge slut och idag fick mamma med sig pingvinen hem och jag hoppas att den uppskattas.

4 kommentarer:

  1. Skitläcker blev den ju!
    Kommer säkert att bli väldigt älskad:)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Precis som Pingu ju!

    SvaraRadera
  3. Innan jag läste din text tänkte jag att det är ju Pingu! Du har lyckats fånga hans uttryck!!

    SvaraRadera
  4. Fin liten Pingu! Kom å tävla på min blogg! Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera