lördag 19 december 2009

Julväst


Fick en skjorta till lilla V som jag inte visste när jag skulle få användning för. Men fick en vision om att den skulle va fin till Jul med en röd väst. Först tänte jag köpa en men hittade ingen röd ( typ vinröd) då tänkte jag att jag stickar en kan ju inte vara så svårt. Hittade då inget mönster jag fastnade för. Så då tänkte jag att en vinröd väst i velour med röda eller marinblå muddat, men i butiken hade de bara klarröd velour. men då sa kvinnan i kassan att de hade en jätte fin sammet som skulle passa till skjortan ( hade den med till tygbutiken). Men dr sammet inte är töjbar så fick jag åter tänka om. Så en kväll satte jag mig och skissade fram ett mönster, baserat på mönstret jag gjort för tröja tidigare och måttade skjortan. Och såhär blev då äntligen västen. Är riktigt nöjd. Kantbandet är ett rött band som fanns i gömmorna och likaså knapparna. Gick riktigt smidigt då jag kom igång och behövde inte ens sprätta en endaste gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar