tisdag 10 april 2012

Födelsedags/påsk tårta


Jag fyllde år på påskafton och bjöd då familjen på tårta.
Bakade en Red Devil Cake som jag velat testa sedan jag såg Martha Stewart göra en med en gäst för ca 5-6 år sedan. Nu blev det av.

Receptet jag använde var denna tjejens.
Som fyllning använde jag mig av hennes recept på whipped Cream Cheese Frosting
Sedan testade jag att spritsa rosor på tårtan istället för att täcka med sugarpaste som jag gjort sista åren.
Såg denna tårta och använde mig av den som inspiration och använde även det receptet på marängsmörkräm. efter att ha kollar på filmer om spritsning på you tube i 3.5 timme så bestämde jag mig för att testa att ha 2 färgade spritsade rosor. Det var ju påsk så det blev ljust gul och orange. För att vara första försöket var jag väldigt nöjd mer resultatet på spritsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar