tisdag 17 augusti 2010

Till systerdottern.

Virkade en gallerfilt till syrrans bebis som nu är ca 2månader gammal. Jag vet att dom använt flitigt till lilla tösen Ellenor. Mönster kommer från Virkaholic, hjärtarna är ringar av luftmaskor som jag sytt på i form av hjärtan i olika storlekar.
Filten är helt virkad i vitt acrylgarn och hjärtarna i vinrött acrylgarn.


Till hemmlisbytet sommar sydde jag en sk. Romper som är en ganska vid byxdress för bebisar. Skulle sy en till Ellenor också men då jag satte i tryckknapparna så gick tyget sönder och jag kom inte på någon snygg lösning att jaga så jag kapade helt enkelt bort övre halvan och satte dit en mudd i midjan så fick det bli ett par kortbyxor istället.


Vaggan som lilltösen ligger i har min pappa Hans snickrat. Min son Valdemar har en han också som väntar på att användas igen om det blir småsyskon i framtiden.

Tack syster Karolina för foton och tillåtelse att publicera din dotter.

1 kommentar: