söndag 1 augusti 2010

Semester pyssel

Under semestern har jag virkat en sjal efter detta mönster jag använde ett 200 grams nystan Big verona i självrandande grönt (min favvofärg) och virknål 5.



När vi åkt bil sista halvåret så har lillaV spytt ganska ofta pga åksjuka så när vi var i norrland så fick jag nog av nerspydd kläsel på bilbarnstolen så jag lånade en symaskin och köpte fleccetyg. Sedan tog jag av orginalklädseln och ritade av, hade dock inte nått stort papper eller nått annat att göra ett mönster av så jag fick rita direkt på tyget. men jag fick ihop 2 st klädslar av 1.5 meter tyg, passformen blev inte riktigt 100 eftersom det blev lite på känn när jag inte kunde göra ett riktigt mönster. Men jag är riktigt nöjd med resultatet efter de medel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar