lördag 20 februari 2010

Lilla gubben är född.

Sitter ju och stickar eller virkar på jobbet. Då är det bra med enkla mönster där man inte behöver tänka då man ibland måsta kasta arbetet ifrån sig för att faktiskt arbeta ;-)
Har länge funderat på att virka små amigurumis efter detta mönster och eftersom jag älskar grodor tänkte jag att det skulle bli en groda som skulle bli först ut. Men när jag monterat alla delar utom ögonen så tyckte jag att det såg ut som en lite gubbe så det var vad det fick bli "Lilla gubben" Jag behöver öva på att brodera ögon och mun men kommer att virka flera sådana här i olika färger.Denna "lilla gubbe" räcker ut tungan år all snö som kommer ner just nu.

2 kommentarer:

  1. Söt liten Lilla gubben!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har!

    Har en liten tävling på min blogg för att fira. Man kan vinna prinsessbakelse-virkad galge och en liten prinsessbakelse i rött.

    Kika gärna in och var med!

    MVH Sandra

    SvaraRadera