tisdag 3 november 2009

Tårtor

Tycker att det är kul att baka och då framförallt tårtor, är väl inte superduktig men några roliga har jag gjort iallafall.

Mouss tårta med browniebotten

TV. Hallonmouss toppas med physali och passionsfrukt.
TV. Apelsinmouss dekorerad med smält ringlad choklad.










En regnbågsforell tårta ( fick bli utan bakdel för annars hade den inte fått plats i kylen)
Handmålad med pulver färg på sugar paste.
Fylld med hallonmouss och chokladmouss. Spacklad med vispgrädde.




Doptårtan till LillaV. Denna blev jag väldigt nöjd med.
Den är fylld med Ahlgrens bilar fluff och glasscreme. Spacklad med Sweicshisk maräng smörkräm.
Den är täckt med Sugarpaste och text och (egenhändigt) modellerad bebis är i modellingpaste.




Prinsesstårta till mamma Nog den tårta jag gjort som varit fulast, detta för att jag verkligen inte kan spritsa snyggt, men det ör väl bara att öva.
Kommer inte ihåg vilken fyllning det var men god var den ialla fall.





Min födelsedags tårta. kan ju tillägga för dem som inte vet det så gillar jag gröna grodor.
Smått misslyckad tårta med hemgjord annanas mouss, rårörda jordgubbar balndade med marsanpulver och spacklad med vispgrädde och chokladkross.



Sambons tårta. Choklad botten och vanlig botten. Fylld med chilitryffel och glasscreme. Spacklad/täckt med marängsmörkräm och dekorerad med chilitryffel. ( börjar bli bättre på att spritsa).






1års tårta till sonen.
Ljusa bottnar, hemgjord annanasmouss och glasscreme spacklad med grädde och täckt med marsipan. Dekorerad med marsipan, modellingpaste och ljus.

1 kommentar:

  1. Oj vad snygga tårtor o inte dåliga fyllningar heller..mums!!=)

    SvaraRadera