fredag 13 november 2009

Pingvinen Valdemar

Det skulle vara maskerad på V´s dagis idag (fredag) och eftersom jag tycker att jag är hyffsat händig ville jag komponera en egen dräkt. Men så fick jag ganska mycket jobb så det har inte orkats med. Så fick jag en ide, en pingvindräkt kan ju inte vara så svårt.
Jag har ju en del tyg liggandes, så igår kväll började jag knåpa på ett mönster, utgick ifrån ett tröjmönster jag gjordedå jag sydde en fleece tröja åt sonen i stl 56. Fick ändra lite då sonen nu har stl 80. Förlängde så att den skulle bli lång och så ritade jag av en huva på en köpe tröja, tog fram mönsterdelen på skärm till en sommarhätta jag gjorde i sommras. Så var det bara att börja sy. För att sambon skulle sova fick jag avbryta syendet undernatten men fortsatte på morgonen och 45 min innan vi skulle till dagis var den klar.
Först blev sonen tvär arg när jag tog på dräkten men sedan sprang han runt och dans. Det var svårt att få bra foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar